Enerji Verimliliği Derneği Genel Başkanı Ahmet Erdem, Türkiye’de 2016 yılında Bakanlar Kurulu Kararı ile kalıcı yaz saati uygulamasına geçildiğini belirtti. Bu uygulamanın amacının gün ışığından maksimum faydalanmayı hedeflediğini vurguladı.
İstanbul Teknik Üniversitesi’nin yaptığı çalışmalarda saat değişikliklerinin bilimsel olarak incelendiğini ifade eden Erdem, sabit saat uygulamasının ekonomik ve çevresel faydalar sağladığını kaydetti. Saat değişimlerinin insanlar üzerindeki psikolojik ve sosyolojik etkilerinin araştırmalarla ortaya konulduğunu belirtti.
Erdem, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı verilerine göre, sabit yaz saati uygulamasının başladığı 2016 yılından bu yana 11 milyar kilovatsaat enerji karşılığı 20 milyar liranın üzerinde tasarruf sağlandığını açıkladı.
Erdem, Avrupa’da 1980’de başlatılan kış saati uygulamasının sonlandırılmasına yönelik çalışmalara dikkat çekti. Dünya genelinde Japonya, Çin, Güney Kore gibi ülkelerin kış saati uygulamasına geçmediğini belirtti.
Erdem, Türkiye’de saat uygulamalarının coğrafi konum, kentleşme oranı gibi faktörler göz önünde bulundurularak belirlendiğini aktardı. Örneğin, İstanbul’da gün doğumunun 07.37 olduğunu ve mesai saatlerinin genellikle 08.30’da başladığını paylaştı.
Türkiye’de il bazlı ders saatleri ve mesai başlangıç saatlerinin valilikler tarafından belirlendiğini hatırlatan Erdem, gün doğumu ve batımı saatlerinin toplumsal şartlarla birlikte değerlendirilmesinin önemini vurguladı.
Enerji Verimliliği Derneği Genel Başkanı Ahmet Erdem’in değerlendirmelerine göre, yaz saati uygulamasının ekonomik, çevresel ve insan sağlığı açısından olumlu etkileri bulunmaktadır. Tüm bu faktörler göz önüne alındığında, sabit saat uygulamasının Türkiye için önemli bir adım olduğu söylenebilir.
Reklam & İşbirliği: [email protected]