1 Temmuz’dan İtibaren Yürürlükte!
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi kapsamında yapılan güncelleme ile bireysel sıfır araç sahipleri için önemli bir değişiklik yapıldı. Artık 1 Temmuz’dan itibaren trafiğe çıkacak bireysel sıfır araçlara ‘Taşıt Tanıma Birimi’ taktırma zorunluluğu kaldırıldı. Ancak mevcut araç sahipleri için yükümlülükler aynı şekilde devam edecek.
Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemesine göre, kiralama yoluyla edinilen, işletmeye dahil olan veya iş amaçlı kullanılan araçların ‘Taşıt Tanıma Birimi’ne kayıt yaptırması gerekiyor. Bu araçlar için en geç 30 Nisan’a kadar sisteme kayıt yaptırılması gerekiyor.
Yeni düzenlemeyle LPG’li araçlara taşıt tanıma sistemi kurulumu süresi 31 Aralık’a kadar uzatıldı. Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde akaryakıt alımı sırasında plaka bilgileri otomatik olarak sisteme aktarılacak ve usulsüz belge düzenlenmesi önlenecek. Bu sayede vergi kayıplarının da önüne geçilmesi amaçlanıyor. Sisteme kayıt yaptırmayan vergi mükellefleri akaryakıt harcamalarını gider olarak gösteremeyecek.
Reklam & İşbirliği: [email protected]